IN BEELD | De Tesla Model 3 in 13 dikke details

Op de zevende dag schiep Musk de Model 3, het kleine broertje van de S, en hij zag dat het goed was. Wij waren erbij in Groningen, tijdens een feestelijke kennismaking met het exemplaar dat over een paar dagen weer op een boot terug naar Californië zeilt (tenminste, dat nemen we aan, het mot wel duurzaam wezen). En omdat je de foto’s van het totaalbeeld van de M3 alláng voorbij hebt zien komen, zoomen wij in op een paar dikke details van de Tesla Model 3, zoals daar zijn: een dashboard zonder (!) instrumentenpaneel (zie foto hierboven) en een deurgreep waar je aan wilt blijven trekken. Enfin, kijk zelf maar wat ze in Fremont allemaal voor je hebben bedacht. En waar ik “je” zei bedoelde ik natuurlijk “leaserijders die ‘m kunnen betalen” STOP DE TIJD.

Autodeuren openen al sinds 1894, maar Tesla heeft er toch weer iets bijzonders van gemaakt.

Strak ingelegd (echt!) hout op het dashboard. Of dat ook duurzaam geproduceerd wordt, hebben we niet gevraagd (maar dat lijkt me wel).

Het glazen panoramadak wordt slechts onderbroken voor de leeslampjes achterin.

Letterlijk iedereen in de Model 3 is voorzien van stroom.

Twee motoren; lekker voor het weggedrag.

Met deze balletjes (knopjes, rollertjes?)  bedien je alles. Alles. Navigatie, de stand van het stuur, Trump’s nucleaire raketten, de opwarming van de aarde.

Diervriendelijk leder, stof en stiksels.

De speakers zitten vast aan de deur.

Het logo licht op. 

Geen aparte ventilatieroosters, maar één grote luchtsleuf die je ook nog per cm kunt richten via dat enorme touchscreen.

Kiekeboe! Dit is 1 van de in totaal 8 Autopilot-camera’s op de Model 3.

Deze haakjes zorgen ervoor dat je afgehaalde babi pangang bij een flinke remingreep niet uiteen spat in de voorste kofferruimte.